- Ελληνικά
-
Χρηματοδότηση Αυτοκινήτου
- Επισκόπηση
- Αγορά Καινούριου Αυτοκινήτου με Χρηματοδότηση
- Αγορά Μεταχειρισμένου Αυτοκινήτου με Χρηματοδότηση
- Προστασία Δανείου
- Απαραίτητα Έγγραφα
- Auto Credit
- Classic Credit
- Skoda Easy Green Taxi
- Leasing Αυτοκινήτου
- Ασφάλειες Αυτοκινήτων
- Αγορά Μεταχειρισμένου Οχήματος
- Συχνές Ερωτήσεις
- Προσφορές Leasing
- Customer Happiness Index | Trusted Shops
- Electric Mobility
- Volkswagen Bank - Financial Services
- Volkswagen Bank - Financial Services
- Contact Forms
Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος (Ν.4224/2013),
κατόπιν της αναθεωρήσεώς του με την υπ’ αριθμ. 392/31.05.2021 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος
Με τον Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος (ο «Κώδικας»), θεσπίζονται γενικές αρχές συμπεριφοράς, οι οποίες έχουν ως στόχο την ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης, την αμοιβαία δέσμευση και την ανταλλαγή της αναγκαίας πληροφόρησης μεταξύ δανειολήπτη και πιστωτικού ιδρύματος, προκειμένου να εξευρεθούν λύσεις ρύθμισης ή οριστικής διευθέτησης οφειλών σε καθυστέρηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε δανειολήπτη.
Στο πλαίσιο των προβλέψεων του Κώδικα, η Γερμανική Τράπεζα VOLKSWAGEN BANK GmbH, δια του υποκαταστήματός στην Ελλάδα, με έδρα στην Ηλιούπολη Αττικής, Λ. Βουλιαγμένης, αρ. 409Α, ΤΚ 16346, ΑΦΜ 999325022, Δ.Ο.Υ. ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, Γ.Ε.ΜΗ. 123624760001 (η «Τράπεζα» ή η «VWB”), έχει θεσπίσει ειδική Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (η «Δ.Ε.Κ.»), προς το σκοπό εξεύρεσης της καταλληλότερης λύση για την ρύθμιση ή την οριστική διευθέτηση ενός δανείου που βρίσκεται σε καθυστέρηση, αλλά δεν έχει ακόμα καταγγελθεί από την Τράπεζα.
Ως «κατάλληλη λύση» για τους σκοπούς του Κώδικα, θεωρείται εκείνη που διασφαλίζει τη συμμόρφωση της Τράπεζας με τις εποπτικές της υποχρεώσεις, λαμβάνοντας όμως παράλληλα υπόψη και κατόπιν ανά περίπτωση αξιολόγησης, τη συνολική οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη.
Τι είναι ο Κώδικας Δεοντολογίας- Θεσμικό Πλαίσιο
Ο Κώδικας Δεοντολογίας εκδόθηκε αρχικά με την απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΕΠΑΘ) της Τράπεζας της Ελλάδος υπ’ αριθμ. 116/1/25.8.2014, κατ’ εξουσιοδότηση του ν. 4224/2013. Ακολούθησαν οι τροποποιητικές αποφάσεις ΕΠΑΘ 129/2/16.2.2015, 148/10/5.10.2015 και η Αναθεώρηση του Κώδικα με την απόφαση ΕΠΑΘ 195/1/29.7.2016.
Με την απόφαση ΕΠΑΘ 392/1/31.5.2021 (ΦΕΚ Β’ 2411/7.6.2021) «Αναθεώρηση του Κώδικα Δεοντολογίας του ν. 4224/2013– Κατάργηση της υπ’ αριθμόν 195/1/29.7.2016 Απόφασης της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΦΕΚ Β’ 2376)» καταργείται και αντικαθίσταται εξ oλοκλήρου το κείμενο της απόφασης ΕΠΑΘ 195/1/29.7.2016. Οι μεταβολές που εισάγονται με τον Αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας που ισχύει σήμερα, συνοψίζονται, κυρίως, στα εξής:
- Αποσαφήνιση των περιπτώσεων υποχρεωτικής εκκίνησης/ συνέχισης της Διαδικασίας Επίλυσης Καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ.), λαμβάνοντας υπόψιν το νέο νομοθετικό περιβάλλον και ιδίως τον ν. 4738/2020.
- Εισαγωγή «κατωφλίου» υποχρεωτικής ενεργοποίησης της Δ.Ε.Κ. με διάκριση ανά κατηγορία οφειλετών.
- Ταχύτερη εκκίνηση και μείωση του συνολικού χρόνου διάρκειας της Δ.Ε.Κ.
- Απλοποίηση των διαδικασιών.
Η Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ.) της VWB
Πρόκειται για τη διαδικασία που έχει θεσπίσει η VWB στο πλαίσιο εφαρμογής των προβλέψεων του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος, όπως ισχύει σήμερα, για τη διαχείριση της καθυστέρησης στην αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων των πελατών της. Διαρθρώνεται σε Στάδια και περιγράφει τις απαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να λάβουν χώρα, τόσο από την Τράπεζα όσο και από τους δανειολήπτες, εντός των τασσόμενων και προβλεπόμενων προθεσμιών, ώστε να διενεργείται εξατομικευμένη αξιολόγηση της οικονομικής τους κατάστασης, προς το σκοπό εξεύρεσης μίας κατάλληλης λύσης ρύθμισης ή οριστικής διευθέτησης και επίτευξης συμφωνίας.
Ποιους αφορά η Δ.Ε.Κ.
Όλους τους δανειολήπτες της VWB, οι οποίοι έχουν συνάψει τριμερείς συμβάσεις χορήγησης δανείου για χρηματοδότηση αγοράς οχήματος και σύστασης ενεχύρου με ή χωρίς παρακράτηση κυριότητας ή συμβάσεις για χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης ή στόλου οχημάτων, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αποπληρωμή των δανειακών τους υποχρεώσεων (καθυστέρηση καταβολής) και:
Α) είτε είναι Φυσικά Πρόσωπα, δηλαδή ιδιώτες, ελεύθεροι επαγγελματίες ή ατομικές επιχειρήσεις, το άθροισμα των οφειλών των οποίων προς την Τράπεζα, υπερβαίνει το ποσό των χιλίων (€1.000,00) ευρώ,
Β) είτε είναι Νομικά Πρόσωπα που ανήκουν στην κατηγορία «πολύ μικρή επιχείρηση» (δηλαδή επιχείρηση- νομικό πρόσωπο, της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών κατά τα τελευταία τρία (3) φορολογικά έτη δεν υπερέβη κατά μέσο όρο το ποσό του ενός εκατομμυρίου (€ 1.000.000,00) ευρώ), το άθροισμα των οφειλών των οποίων προς την Τράπεζα, υπερβαίνει το ποσό πέντε χιλιάδων (5.000,00) ευρώ.
Για τους σκοπούς του Κώδικα και της Δ.Ε.Κ., κάθε διάταξη που εφαρμόζεται επί δανειολήπτη με οφειλές σε καθυστέρηση, εφαρμόζεται και επί του εγγυητή και η έναρξη εφαρμογής της Δ.Ε.Κ., γνωστοποιείται ταυτοχρόνως στον πρωτοφειλέτη και στον εγγυητή.
Πότε δεν εφαρμόζεται η Δ.Ε.Κ.- Εξαιρέσεις/ Αναστολή εφαρμογής
Η Δ.Ε.Κ. δεν εφαρμόζεται για απαιτήσεις από συμβάσεις που έχουν ήδη καταγγελθεί πριν από την 01.01.2015, για απαιτήσεις έναντι δανειοληπτών που δεν υπερβαίνουν τα παραπάνω όρια των 1.000,00 και 5.000,00 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, αντίστοιχα και για απαιτήσεις έναντι νομικών προσώπων που δεν είναι πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Η Τράπεζα δεν υποχρεούται να εκκινήσει ή δύναται να αναστείλει ή αναστέλλει, ως νόμος ορίζει, την ήδη εκκινηθείσα Δ.Ε.Κ., όταν:
1 Ο δανειολήπτης έχει υποβάλει αίτηση για εξωδικαστική ρύθμιση οφειλής σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4738/2020 (ΦΕΚ Α’ 207/27.10.2020), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει μέχρι και τη δημοσίευση του Ν. 4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) ή όταν η Τράπεζα έχει κοινοποιήσει στον οφειλέτη πρόσκληση για εξωδικαστική αναδιάρθρωση οφειλής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4738/2020 και για το χρονικό διάστημα έως την για οποιοδήποτε λόγο περάτωση της διαδικασίας ως άκαρπης.
2 Έχει υπογραφεί σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών, η οποία δεν τελεί υπό την αίρεση συναίνεσης του Δημοσίου ή Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, και η Τράπεζα είναι καταλαμβανόμενος πιστωτής ή παράγονται για την Τράπεζα αποτελέσματα δυνάμει της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4738/2020.
3 Ο δανειολήπτης ή η Τράπεζα ή άλλος πιστωτής έχει υποβάλει αίτηση για επικύρωση συμφωνίας εξυγίανσης του δανειολήπτη και εφόσον επικυρωθεί ή συναφθεί σύμφωνα με το άρθρο 41 του ν. 4738/2020 ή την παρ. 5 του άρθρου 103 του ν. 3588/2007, ως η παρ. 1.α) του άρθρου 265 του ν. 4738/2020 ορίζει, και είναι δεσμευτική για την Τράπεζα.
4 Ο δανειολήπτης ή η Τράπεζα ή άλλος πιστωτής έχει υποβάλει αίτηση για κήρυξη του δανειολήπτη σε πτώχευση και για το χρονικό διάστημα έως την τυχόν απόρριψή της.
5 Ο δανειολήπτης έχει υποβάλει αίτηση για υπαγωγή σε διαδικασία του ν. 3588/2007 ή του ν. 3869/2010 ή του ν. 4605/2019 ή του ν. 4469/2017, η οποία εκκρεμεί, ή εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης ή η ίδια η διαδικασία, ή όταν ο οφειλέτης έχει υπαχθεί στη διαδικασία του άρθρου 68 του ν. 4307/2014, η οποία εκκρεμεί.
6 Συντρέχει η περίπτωση ε) της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 4738/2020, δηλαδή ο δανειολήπτης έχει καταδικαστεί με αμετάκλητη απόφαση για φοροδιαφυγή, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, δωροδοκία, δωροληψία, λαθρεμπορία, καταδολίευση δανειστών, χρεοκοπία, ή απάτη, σε βαθμό κακουργήματος. Στην περίπτωση της απάτης, αν ο παθών είναι το Δημόσιο ή Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης, αρκεί η καταδίκη σε βαθμό πλημμελήματος.
7 Ο δανειολήπτης-νομικό πρόσωπο έχει τεθεί σε εκκαθάριση.
8 Πρόκειται για απαιτήσεις έναντι δανειολήπτη, κατά του οποίου τρίτοι πιστωτές έχουν κινήσει δικαστικές ενέργειες για την εξασφάλιση προς αυτούς χρεών,
καθώς και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.
Ποια είναι τα Στάδια Εφαρμογής της Δ.Ε.Κ.- Συνοπτικές πληροφορίες
ΣΤΑΔΙΟ 1: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ
Εφόσον το δάνειο εμφανίσει καθυστέρηση καταβολής που υπερβαίνει τις τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες, η VWB αποστέλλει στο δανειολήπτη εντός των επόμενων δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών, Ειδοποίηση με «γραπτή επικοινωνία, με την οποία τον ενημερώνει για τη ληξιπρόθεσμη οφειλή του και την ένταξή του στη Δ.Ε.Κ και στην οποία επισυνάπτεται το ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΤΗΣ VOLKSWAGEN BANK ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΥΣΧΕΡΕΙΕΣ. Επίσης τον καλεί να συμπληρώσει και να αποστείλει στην Τράπεζα εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών, το έντυπο με τίτλο Τυποποιημένη Οικονομική Κατάσταση (Τ.Ο.Κ.), εφόσον ο δανειολήπτης είναι φυσικό πρόσωπο ή το ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΝΤΥΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ, εφόσον ο δανειολήπτης είναι πολύ μικρή επιχείρηση. Τα ως άνω έντυπα καθώς και το Ενημερωτικό Φυλλάδιο, είναι ελεύθερα διαθέσιμα για μεταφόρτωση και αποθήκευση σε «σταθερό μέσο» από τον παρόντα ιστότοπο, ενώ μπορούν να αποσταλούν και ταχυδρομικώς ή ηλεκτρονικώς, κατόπιν αιτήματος, καθώς και να παραληφθούν από το Ειδικό Σημείο Επικοινωνίας της Τράπεζας.
ΣΤΑΔΙΟ 2: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ VWB ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΙ Ο ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ
ΣΤΑΔΙΟ 3: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ VWB
Εφόσον δανειολήπτης υποβάλει με δική του πρωτοβουλία την απαιτούμενη, κατά τον Κώδικα, πληροφόρηση για την αξιολόγηση της ικανότητας αποπληρωμής των οφειλών του, η Τράπεζα υποχρεούται να τον εντάξει στο παρόν Στάδιο 3 της Δ.Ε.Κ., εκτός εάν συντρέχει μία εκ των ως άνω περιπτώσεων εξαίρεσης ή αναστολής εφαρμογής της Δ.Ε.Κ.
Κατά την αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων του δανειολήπτη στο παρόν στάδιο και εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο, η Τράπεζα λαμβάνει υπόψιν και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, οι οποίες αποτελούν έναν αντικειμενικό τρόπο προσδιορισμού των δαπανών που απαιτούνται για την κάλυψη των βασικών αναγκών των νοικοκυριών και ο υπολογισμός τους στηρίζεται στα στοιχεία της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών (ΕΟΠ), που διενεργείται ετησίως από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, με βάση τα καταναλωτικά πρότυπα τεσσάρων ομάδων. Για τον υπολογισμό τους, η Τράπεζα λαμβάνει υπόψιν της τις δαπάνες που θεωρούνται ως πιο βασικές για τη διαβίωση του νοικοκυριού (1η ομάδα), στις οποίες ενδεικτικά περιλαμβάνονται η διατροφή, η ένδυση και υπόδηση, τα λειτουργικά έξοδα κατοικίας, η μετακίνηση, η επισκευή και συντήρηση επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, τα είδη οικιακής κατανάλωσης και ατομικής φροντίδας, η ενημέρωση και μόρφωση, οι υπηρεσίες τηλεφωνίας και ταχυδρομείων, τα είδη και οι υπηρεσίες υγείας, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, οι υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας και οι οικονομικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, κάθε νοικοκυριό αντιμετωπίζεται από την Τράπεζα σε εξατομικευμένη βάση ως μια ξεχωριστή περίπτωση με διαφορετικές ανάγκες.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, παρακαλούμε επισκεφτείτε τον ιστότοπο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.): http://www.keyd.gov.gr/eyloges-dapanes/
ΣΤΑΔΙΟ 4: ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗΣ ΛΥΣΗΣ
Εντός μέγιστου χρονικού διαστήματος δύο (2) μηνών από την συγκέντρωση των οικονομικών και άλλων πληροφοριών του δανειολήπτη (Στάδιο 2), η Τράπεζα ολοκληρώνει την αξιολόγησή τους και αποστέλλει στο δανειολήπτη το Τυποποιημένο Έγγραφο Πρότασης Λύσεων Ρύθμισης ή Οριστικής Διευθέτησης. Εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών από την παραλαβή του ως άνω Εντύπου, ο δανειολήπτης ενημερώνει εγγράφως την Τράπεζα σχετικά με την αποδοχή ή μη της πρότασής της, ενώ δύναται να προβεί και σε αντιπρόταση, ζητώντας, αν το επιθυμεί, τη διαμεσολάβηση τρίτου φορέα της επιλογής του. Επί της τυχόν αντιπροτάσεως του δανειολήπτη, η Τράπεζα και κατόπιν σχετικής αξιολόγησης, θα πρέπει εντός προθεσμίας το αργότερο ενός (1) μηνός από την παραλαβή της, (ι) είτε να συναινέσει στην αντιπρόταση, (ιι) είτε να απαντήσει με «γραπτή επικοινωνία» ότι την απορρίπτει και ότι παραμένει ενεργός η αρχική της πρόταση, με τη βασική σχετική τεκμηρίωση, (ιιι) είτε να υποβάλει νέα πρόταση, η οποία θα είναι και η τελική. Στις τελευταίες δύο περιπτώσεις, και εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών, ο δανειολήπτης είτε παρέχει τη συναίνεσή του στην νέα ή την αρχική πρόταση της Τράπεζας είτε δηλώνει γραπτώς ότι αρνείται να συναινέσει στην νέα πρόταση.
ΣΤΑΔΙΟ 5: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ( «Δ.Ε.Ε.»)
Μετά την κατηγοριοποίηση ενός δανειολήπτη ως μη συνεργάσιμου, για την οποία λαμβάνει σχετική γραπτή επικοινωνία από την Τράπεζα και μόνο μία φορά μετά από κάθε εφαρμογή της Δ.Ε.Κ., ο δανειολήπτης και εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών, δύναται να υποβάλλει γραπτή ένσταση, ενώπιον της αρμόδιας τριμελούς Επιτροπής Ενστάσεων της VWB, κάνοντας χρήση του σχετικού εντύπου με τίτλο ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΝΣΤΑΣΕΩΣ της VWB, το οποίο είναι ελεύθερα διαθέσιμο για μεταφόρτωση και αποθήκευση σε «σταθερό μέσο» από τον παρόντα ιστότοπο, ενώ μπορεί να αποσταλεί και ταχυδρομικώς ή ηλεκτρονικώς, κατόπιν αιτήματος, καθώς και να παραληφθεί από το Ειδικό Σημείο Επικοινωνίας της Τράπεζας. Ένσταση δύναται να υποβάλλεται επί της διαδικασίας που τυχόν οδήγησε στο χαρακτηρισμό του δανειολήπτη ως μη συνεργάσιμου και όχι επί του περιεχομένου της πρότασης ή αντιπρότασης, η διαπραγμάτευση επί του οποίου διενεργείται μέσω των προβλεπόμενων στο ως άνω Στάδιο 4 της Δ.Ε.Κ. Επί της ενστάσεως αποφασίζει εγγράφως και δεόντως αιτιολογημένα η Επιτροπή της Τράπεζας, εντός προθεσμίας που δεν δύναται να υπερβεί τους δύο (2) μήνες από την υποβολή της ένστασης, η δε σχετική απόφαση, κοινοποιείται με «γραπτή επικοινωνία» στο δανειολήπτη και εάν γίνει δεκτή, ο δανειολήπτης ενημερώνεται για τις σχετικές διορθωτικές ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί η Τράπεζα ή την τυχόν αναθεωρημένη λύση και το στάδιο του Κώδικα στο οποίο «παραπέμπεται» εκ νέου η περίπτωση του δανείου του ενιστάμενου δανειολήπτη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα επί μέρους Στάδια της Δ.Ε.Κ. της Τράπεζας και τις ενδεικτικά προτεινόμενες λύσεις ρύθμισης ή οριστικής διευθέτησης, παρακαλούμε να ανατρέξετε στο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΤΗΣ VOLKSWAGEN BANK ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΥΣΧΕΡΕΙΕΣ.
Για την υποδοχή ερωτημάτων, την παροχή οδηγιών, την παραλαβή δηλώσεων, εγγράφων και δικαιολογητικών, καθώς και για τη διεξαγωγή της επικοινωνίας, ειδικά για τις ανάγκες εφαρμογής του Κώδικα, ορίζεται ως Ειδικό Σημείο Επικοινωνίας, το κατάστημα της VWB επί της Λ. Βουλιαγμένης, αρ. 409Α, στην Ηλιούπολη Αττικής, Τ.Κ 16346, ώρες λειτουργίας: 09:00-17:00, τηλ.: +30 2108925941, E-mail: codeofconduct.greece@vwfs.com, καθώς και ο παρόν ιστότοπος, στον οποίο διατίθενται προς μεταφόρτωση και αποθήκευση σε σταθερό μέσο, τα προβλεπόμενα στην Δ.Ε.Κ. της Τράπεζας έντυπα.
Μη Συνεργάσιμος Δανειολήπτης
Ένας Δανειολήπτης θεωρείται Συνεργάσιμος όταν:
- παρέχει πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας δικά του και αντικλήτου του, σε περίπτωση κωλύματός του,
- είναι διαθέσιμος και ανταποκρίνεται σε κάθε γραπτή και προφορική επικοινωνία με την Τράπεζα,
- γνωστοποιεί με ειλικρίνεια και επικαιροποιεί όλες τις σημαντικές πληροφορίες που αφορούν στην τρέχουσα και μελλοντική του οικονομική κατάσταση, συμπεριλαμβανομένων των όποιων μεταβολών της και
- συναινεί στη διερεύνηση εναλλακτικής πρότασης αναδιάρθρωσης της οφειλής με την Τράπεζα.
Με τον τρόπο αυτό έχει τη δυνατότητα να επιτύχει εξωδικαστική διευθέτηση των οφειλών του, παραμένοντας πιστοληπτικά ενήμερος, αποφεύγοντας έτσι την εκκίνηση νομικών ενεργειών από την πλευρά της Τράπεζας, αλλά και τυχόν αποκλεισμό του από ειδικές ευεργετικές διατάξεις της νομοθεσίας, εφόσον λόγω μη ανταπόκρισής του στα ανωτέρω Στάδια 1 έως 4 της Δ.Ε.Κ., χαρακτηριστεί ως μη συνεργάσιμος. Ως μέγιστη προθεσμία ανταπόκρισης του «συνεργάσιμου» δανειολήπτη, παραμένει το χρονικό διάστημα των δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών που περιλαμβάνεται στον οικείο ορισμό, όπως αυτός είχε περιληφθεί στην υπ’ αριθμ. 116/1/25.8.2014 Απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΦΕΚ Β’ 2289) της Τράπεζας της Ελλάδος.
Σε περίπτωση που ένας δανειολήπτης κατηγοριοποιηθεί ως μη συνεργάσιμος, ενημερώνεται με γραπτή επικοινωνία από την Τράπεζα και έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει σχετική ένσταση, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο Στάδιο 5 της Δ.Ε.Κ.
Εφόσον ένας δανειολήπτης έχει κατηγοριοποιηθεί ως μη συνεργάσιμος, η Τράπεζα δύναται να προβεί στην καταγγελία του δανείου του, καθώς και να προβεί σε δικαστικές ενέργειες για την ικανοποίηση της απαίτησής της, με έκδοση διαταγής πληρωμής ή δικαστικής απόφασης, ενώ τόσο ο δανειολήπτης όσο και οι τυχόν εγγυητές, θα εξακολουθούν να είναι υπόχρεοι για τυχόν εναπομένον υπόλοιπο μετά την ενδεχόμενη εκποίηση του χρηματοδοτούμενου οχήματος, το δε υπόλοιπο θα εκτοκίζεται με το νόμιμο τόκο υπερημερίας.
Ο δανειολήπτης έχει δυνατότητα παροχής συμβουλευτικής συνδρομής και ενημέρωσης από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή τρίτους της δικής του επιλογής και, ιδίως τους αναφερόμενους στα άρθρα 3 και 4 του ν. 4738/2020 «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ Α’ 207) και συγκεκριμένα στα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Δανειοληπτών (Κ.Ε.Υ.Δ.) ή Γραφεία Εξυπηρέτησης Δανειοληπτών (Γ.Ε.Υ.Δ.), που λειτουργούν πανελλαδικά. Η επαφή με τα Κ.Ε.Υ.Δ.– Γ.Ε.Υ.Δ. γίνεται τηλεφωνικά στον αριθμό: 213.212.57.30.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πανελλαδικό δίκτυο των Κ.Ε.Υ.Δ.– Γ.Ε.Υ.Δ., παρακαλούμε επισκεφτείτε τον ιστότοπο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.): http://www.keyd.gov.gr/kgeyd/.
Έντυπα του Κώδικα Δεοντολογίας και της Δ.Ε.Κ. της VWB
Για το Ενημερωτικό Φυλλάδιο προς τους Δανειολήπτες με Οικονομικές Δυσχέρειες, πατήστε εδώ.
Για την Τυποποιημένη Οικονομική Κατάσταση Πληροφόρησης (Τ.Ο.Κ.) (φυσικά πρόσωπα), πατήστε εδώ.
Για το Τυποποιημένο Έντυπο Οικονομικής Πληροφόρησης (Νομικά Πρόσωπα- Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις), πατήστε εδώ.
Για το Τυποποιημένο Έντυπο Ένστασης ενώπιον της Τριμελούς Επιτροπής Ενστάσεων της Τράπεζας, πατήστε εδώ .
Νομοθετικό- Κανονιστικό Πλαίσιο
Για την υπ’ αριθμ. 116/1/25.8.2014 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΕΠΑΘ) της Τράπεζας της Ελλάδος, πατήστε εδώ.
Για την υπ’ αριθμ. 129/2/16.2.2015 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΕΠΑΘ) της Τράπεζας της Ελλάδος, πατήστε εδώ.
Για την υπ’ αριθμ. 148/10/5.10.2015 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΕΠΑΘ) της Τράπεζας της Ελλάδος, πατήστε εδώ.
Για την υπ’ αριθμ. 195/1/29.7.2016 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΕΠΑΘ) της Τράπεζας της Ελλάδος, πατήστε εδώ.
Για την υπ’ αριθμ. 392/1/31.5.2021 απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΕΠΑΘ) της Τράπεζας της Ελλάδος, πατήστε εδώ.
Για τον Ν. 4738/2020 (ΦΕΚ Α’ 207/27.10.2020), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει μέχρι και τη δημοσίευση του Ν. 4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021), πατήστε εδώ.
Ειδικό Σημείο Επικοινωνίας για τον Κώδικα Δεοντολογίας και τη Δ.Ε.Κ. της VWB
Για την υποδοχή ερωτημάτων, την παροχή οδηγιών, την παραλαβή δηλώσεων, εγγράφων και δικαιολογητικών, καθώς και για τη διεξαγωγή της επικοινωνίας, ειδικά για τις ανάγκες εφαρμογής του Κώδικα, ορίζεται ως Ειδικό Σημείο Επικοινωνίας, το κατάστημα της VWB επί της Λ. Βουλιαγμένης, αρ. 409Α, στην Ηλιούπολη Αττικής, Τ.Κ 16346, ώρες λειτουργίας: 09:00-17:00, τηλ.: +30 2108925941, E-mail: codeofconduct.greece@vwfs.com, καθώς και ο παρόν ιστότοπος, στον οποίο διατίθενται προς μεταφόρτωση και αποθήκευση σε σταθερό μέσο, τα προβλεπόμενα στην Δ.Ε.Κ. της Τράπεζας έντυπα.
Φορείς παροχής συμβουλευτικής συνδρομής
Για παροχή συμβουλευτικής συνδρομής και ενημέρωσης σχετικά με τον Κώδικα Δεοντολογίας, μπορείτε να απευθύνεστε και στους αναφερόμενους στα άρθρα 3 και 4 του ν. 4738/2020 «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ Α’ 207) φορείς και συγκεκριμένα στα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Δανειοληπτών (Κ.Ε.Υ.Δ.) ή Γραφεία Εξυπηρέτησης Δανειοληπτών (Γ.Ε.Υ.Δ.), που λειτουργούν πανελλαδικά. Η επαφή με τα Κ.Ε.Υ.Δ.– Γ.Ε.Υ.Δ. γίνεται τηλεφωνικά στον αριθμό: 213.212.57.30.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πανελλαδικό δίκτυο των Κ.Ε.Υ.Δ.– Γ.Ε.Υ.Δ., παρακαλούμε επισκεφτείτε τον ιστότοπο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.): http://www.keyd.gov.gr/kgeyd/.